Zlot w 2014r.

W dniach 29-30 maja odbył się w Koninie Zlot Szkół im. Romualda Traugutta. Nasza delegacja składała się z szacownego grona tzn. Pani Dyrektor Jolanty Czarneckiej, Agnieszki Janiszewskiej - nauczyciel historii, Pani Jolanty Kotlińskiej oraz pocztu sztandarowego w składzie: Ola Janik, Zuzia Tabisz, Szymon Celej. Nasza szkoła brała udział w Zlocie już trzeci raz.

W czwartek rano zebraliśmy się na dworcu Warszawa-Wschodnia. Po dwóch godzinach jazdy pociągiem dotarliśmy na miejsce. Udaliśmy się do Szkoły Podstawowej nr 6 w Koninie, gdzie ciepło powitali nas nauczyciele uczący w tej szkole. Zostawiliśmy bagaże w jednej z sal i przebraliśmy się w stroje galowe. Kiedy wróciliśmy, czekał na nas poczęstunek. Poznaliśmy też reprezentacje innych szkół, a wśród nich z miejscowości Potok-Stany w województwie lubelskim. Przywitaliśmy się i zaczęliśmy rozmowę. Niestety, dość szybko musieliśmy ją zakończyć, ponieważ poinformowano nas, że za pół godziny mamy czekać gotowi ze sztandarem.
Kiedy już zeszliśmy na dół, byli wszyscy. Poszliśmy do kościoła na uroczystą mszę, na której został poświęcony nowy sztandar SP nr 6 w Koninie. We mszy uczestniczyli: przedstawiciele władz miasta Konina, delegacje szkół uczestniczących w Zlocie oraz uczniowie SP nr 6 w Koninie. Ksiądz, podczas mszy, wspominał zasługi Romualda Traugutta dla Ojczyzny. Po mszy wróciliśmy do szkoły, gdzie odbyło się oficjalne powitanie wszystkich gości, przemówienia różnych osób, które związane były ze szkołą. Wśród nich był Pan Tadeusz Piguła  dawny uczeń szkoły nr 6 w Koninie medalista Mistrzostw Świata w Szermierce. Do dzisiaj w szkole istnieje sekcja szermierki, która kształci wielu reprezentantów Polski w tej dyscyplinie.
Po części oficjalnej zobaczyliśmy występy artystyczne. Pięknie zaprezentowała się grupa Uherzacy z Zespołu Szkół w Uhrze wykonując w profesjonalny sposób poloneza, mazura i inne tańce polskie w pięknych strojach z epoki. Następnie udaliśmy się na obiad. Po nim był czas przeznaczony na konkursy. Najpierw odbył się quiz dotyczący Romualda Traugutta i powstania styczniowego, w którym brało udział 9 drużyn (po 3 osoby z każdej reprezentacji szkoły). Po podsumowaniu okazało się, że nasza szkoła wygrała!
Następnie uczestniczyliśmy w konkursie plastycznym na temat powstania styczniowego. Nasza drużyna przygotowała pracę pt.: Kobiety powstania styczniowego. W tym konkursie wszyscy zostali nagrodzeni za swój wysiłek.
Potem wraz z bagażami poszliśmy do ośrodka, w którym mieliśmy być zakwaterowani.
Następnego dnia rano po śniadaniu w szkole pojechaliśmy do Sanktuarium w Licheniu. Zwiedziliśmy tam m.in. apartamenty przygotowane dla  św. Jana Pawła II , w których mieszkał  podczas jednej z pielgrzymek oraz muzeum im. ks. Jarzębowskiego. Około 14:30 wróciliśmy do szkoły i zjedliśmy obiad.
Potem odbyło się oficjalne pożegnanie, po którym poszliśmy po walizki i udaliśmy się na dworzec. W Warszawie byliśmy blisko godziny 19:30.
Uważamy, że ten wyjazd był udany,  miałyśmy okazję  poznać wiele ciekawych osób i zdobyć więcej informacji o patronie naszej szkoły.